Queen Ferment
voor een blije buik

Een voedzame lunch

Zo midden op de dag kan je meestal wel wat gebruiken. Om ervoor te zorgen dat je niet weer al te snel gaat snaaien is het belangrijk dat je lunch voedingsstoffen bevat die langzaam afgebroken worden zodat je tot het avondeten een voldaan gevoel hebt.

Green fuel

Green fuel

Even bijtanken tijdens de lunch. Maar dan wel met de dingen die je lijf goed kan gebruiken. Ik hou echt van groene smoothies. Nadat ik ze gedronken heb voel ik me weer helemaal fit.

lees meer

Mex salad

Door de gezonde vetten en het lage suikergehalte in een avocado, helpt de vrucht je bij het reguleren van de bloedsuikerspiegel. Bij een stabiele bloedsuikerspiegel blijft je energie constant en heb je minder last van een middagdip.

lees meer

Zuurdesem Oatie

Ik kan zelf niet echt goed tegen brood. Maar ik vind het zo lekker. Ik was op zoek naar een alternatief. 

lees meer

Paksoi smoothie

Sommige groene smoothies zien er wel gezond uit, maar zijn dat niet. Veel smoothierecepten op het internet bevatten te veel fruitsuiker (wat de kans op buikvet verhoogt) en te weinig groenten. 

lees meer

Linzensalade 

Peulvruchten bevatten trage koolhydraten. Deze verteren langzaam, en vergroten ons verzadigingsgevoel. Daardoor blijft onze honger langer uit, en eten we minder.

lees meer


Pompoenbrood

Ook dit recept is te wijten aan mijn zoektocht naar broodvervanging omdat ik daar niet zo best tegen kan maar - zoals de meeste mensen - o zo lekker vind. 

lees meer