Queen Ferment
voor een blije buik

Heerlijke prebiotische avondmaaltijden

Weet je soms ook niet wat je nu weer op tafel moet zetten? Dat hebben we allemaal wel eens. Nog lastiger is een afwisselend gezond menu en ook nog prebiotisch? Probeer een keer een van de onderstaande recepten, je zal zien dat het echt meevalt.

Zeekraal salade

Zeekraal salade

Zeekraal is vooral enorm gezond omdat het heel veel voedingsstoffen bevat. Het bevat veel natrium, kalium en magnesium, mineralen die voor ons lichaam onmisbaar zijn voor het goed functioneren van o.a de organen. 

lees meer

Broccoli prei soep

Broccoli prei soep

Soepje? Ik vind het heerlijk. Als ik soep eet ben ik uren lang verzadigd en je kan eindeloos variëren. Elke week een ander soepje op tafel dus. Deze broccoli prei soep is ook nog eens pre-biotisch.

lees meer

Kabeljauwhaas

Kabeljauwhaas

De sinaasappelsaus maakt dit een bijzonder heerlijk gerecht. Soms is het wel zo simpel :0)

lees meer

Aubergine stoof

Aubergine stoof

In Engelstalige landen wordt de aubergine eggplant genoemd. Dat komt omdat de plant een beetje een eiervorm heeft. In Nederland gebruiken we het Franse woord aubergine wat via het Perzisch, Arabisch en Catalaans is verbasterd vanaf het sanskrietwoord "vantinganah" wat "groente die winderigheid geneest" betekent.

lees meer

Bonenschotel

Bonen zijn gedroogde zaden die vol zitten met krachtige voedingsstoffen, zoals vezels, antioxidanten, eiwitten, vitaminen en mineralen met verschillende voordelen voor onze gezondheid. Een van de voorbeelden is dat de stoffen in bonen helpen ons lichaam te beschermen tegen ziekten en helpen om spieren op te bouwen.

lees meer

Pistou

Voor de meeste mensen waarschijnlijk nieuw. Vandaag gaan we edelgist gebruiken in het gerecht. "Hè wat, edelgist?" Ja, dat dacht ik ook toen ik het voor het eerst las.

lees meer